Okrugli stol Intelektualno vlasništvo u gaming industriji održao se 17. svibnja 2023. u auli Sveučilišta u Zagrebu.
Moderirala ga je Ida Prester, a tema je bila zaštita intelektualnog vlasništva u segmentu proizvodnje računalnih igara i to kako se hrvatska gaming industrija kao jedna od najbrže rastućih uklapa u zakonske okvire zaštite autorskih prava.
U priopćenju s događaja navodi su keko su sudionici okruglog stola bili državni tajnik Ministarstva kulture i medija Krešimir Partl, dekan Akademije dramskih umjetnosti Davor Švaić, profesor na Fakultetu elektrotehnike i računarstva Mirko Sužnjević, Aleksandar Gavrilović iz Klastera hrvatskih proizvođača računalnih igara i tvrtke Gamechuck, Stevica Kuharski iz Fil Rouge Capitala, Andrej Kovačević iz tvrtke Exordium Games, glavni direktor HDS/ZAMP Nenad Marčec i voditeljica studija Intelektualno vlasništvo Romana Matanovac Vučković.
Uvodnu riječ održao je prorektor za inovacije, transfer tehnologije i suradnju s gospodarstvom prof. dr. sc. Tomislav Josip Mlinarić.
„Sveučilište u Zagrebu radi na transferu tehnologije i suradnji s industrijom i imamo doista ambiciozne planove, ozbiljno krećemo u razvoj tehnološko-inovacijskog parka na Borongaju gdje imamo poseban dio za kreativne industrije gdje ćemo zajedničkim snagama to sustavno razvijati, uključujući programe financiranja i poticanja novih startupova.“ – istaknuo je prorektor Mlinarić.
Osvrnuvši se na financiranje industrije računalnih igara, državni tajnik Ministarstva kulture i medija Krešimir Partl je naglasio da cilj nije financiranje bilo kakve igre već igara poput Baltazara, Vučedola, igre koja je temeljena na bajkama Ivane Brlić Mažuranić i kako su već prvi rezultati su pokazali da je to pravi smjer. Također je dodao da je želja ministarstva pokušati i u gaming industriji, poput već ustaljene prakse u filmskoj industriji, ostvariti povrat sredstava u sustav kako bi se financiralo jačanje manjih firmi.
Interdisciplinarni specijalistički studij
Prof. dr. sc. Romana Matanovac Vučković, voditeljica studija Intelektualno vlasništvo govorila je o važnosti zaštite intelektualnog vlasništva i o naporima koje Sveučilište u Zagrebu ulaže kako bi studentima ali i široj javnosti približila i pojasnila taj pojam.
„U sklopu kampanje Sveučilišta u Zagrebu koja ima za cilj podizanja svijesti javnosti o intelektualnom vlasništvu organizirali smo i ovaj okrugli stol kojim želimo naglasiti važnost zaštite kreativnosti u industriji računalnih igara. Naime, gotovo svaki segment video igara na neki način je zaštićen pravima intelektualnog vlasništava – od autorskog prava preko žigova i industrijskog dizajna do patenata i poslovnih tajni. Upravo zato promoviramo i naš poslijediplomski interdisciplinarni specijalistički studij Intelektualno vlasništvo koji će iznjedriti treću generaciju stručnjaka za različite industrije pa i gaming industriju“. – kazala je profesorica Matanovac Vučković.