Što označava pojam Big Data, kakva je njegova uloga u poslovanju te koji su globalni trendovi vezani za poslovnu analitiku neke su od tema na kojima se raspravljalo na prvoj IDC-evoj konferenciji pod nazivom Big Data and Business Analytics Forum 2013.
IDC procjenjuje da će globalno Big Data tržište u razdoblju do 2016. rasti prosječnom stopom od 31,7 posto, što je oko sedam puta brže od rasta ukupnog IT tržišta u istom periodu. Prošle godine globalno Big Data tržište imalo je vrijednost od šest milijardi američkih dolara, a procjenjuje se da će do 2016. godine ta brojka iznositi 23,8 milijardi dolara, rekao je Boris Žitnik, direktor i glavni analitičar tvrtke IDC Adriatics otvarajući konferenciju. Govoreći o domaćem tržištu Žitnik je naglasio kako bi Big Data u ovom trenu mogao biti zanimljiv sektorima financija i telekomunikacija, a s vremenom i drugima.
Razlog zašto se u posljednje vrijeme toliko priča o pojmu Big Data je velik porast broja podataka kao posljedice iznimno umreženog svijeta u kojem živimo, rekao je Tom Vavra iz IDC CEMA koji se okupljenima obratio putem Skypea dodajući da on na Big Data gleda kao mjesto sastajanja između analize i pohrane podataka. Govoreći o prognozama za budućnost, Vavra je zaključio kako će od 2013. godine nadalje Big Data biti velika stvar za IT direktore te da u konačnici Big Data predstavlja priliku za veću učinkovitost IT-a.
Važnost slučajnosti
Kad razmišljamo o analizi podataka uvijek razmišljamo strukturirano i u tome nema ništa loše, no trebali bi razmišljati i asocijativno. Takav način razmišljanja treba podržavati i naš alat za analitiku jer je slučajnost u procesu istraživanja često važnija nego što mislimo, rekao je Milan Listeš iz Adacta grupe. Kao primjer za ilustraciju okupljene je podsjetio na Viagru koju je farmaceutska kuća Pfizer slučajno otkrila proučavajući zašto njihov prosječno dobar lijek za srce bilježi iznimno dobru prodaju.
U nastavku konferencije predavanje je održao i Dražen Oreščanin iz kompanije Poslovna inteligencija koji je naveo razloge zašto bi neka tvrtka trebala koristiti Big Data, a to je povećanje prihoda, stvaranje dodatne vrijednosti i smanjenje troškova. Okupljenima je prezentirao primjere iz prakse poput eBaya ili domaćeg rješenja Ux Passion koji u svom radu koriste i analiziraju velike podatke.