40. CISEx Friday: Kako uspjeti na američkom tržištu?

40. CISEx Friday: Kako uspjeti na američkom tržištu?

40. CISEx Friday, jubilarno okupljanje udruge izvoznika softvera održano je u petak navečer u Pivani.

Događaj se sastojao od novosti u udruzi, koje su predstavile koordinatorica Ena Oršić i predsjednica CISEx-a Tajana Barančić, predavanja direktora Fivea Luke Abrusa o iskustvima u poslovanju s SAD-om, predavanja Jerka Škorića iz tvrtke Div IT o virtualnoj, proširenoj i miješanoj stvarnosti i predavanje Vjerana Bušelića o rezultatima istraživanja provedenog među poslodavcima.

Nakon dvije i pol godine, u veljači će se održati izborna skupština udruge na kojoj će se birati novi predsjednik i članovi upravnog odbora. Kako je riječ o volonterskim pozicijama, izazov je pronaći kandidate koji su spremni odvojiti svoje vrijeme kako bi udruga nastavila s kvalitetnim radom. A CISEx je zahvaljujući Barančić proteklih godina ostvario brojne pomake. Među najnovijima su pravo na predstavnike u tematskim inovacijskim vijećima, predstavnike u skupini za izradu Nacionalne industrijske strategije, ukidanje turističke članarine za IT tvrtke od 2020. godine, uvođenje određenih neoporezivih olakšica za zaposlenike i druge.

Osim toga, članove se podsjetilo na EU natječaje koji su već raspisani ili će uskoro biti - za certifikaciju proizvoda, inovacijske vaučere, internacionalizaciju poslovanja, integrator i IRI faza 2. Tu su i fiskalne potpore vezane uz Zakon o poticajnu ulaganja i Zakon o državnim potporama za istraživačko-razvojne projekte.

Luka Abrus održao je predavanje o poslovanju na američkom tržištu prepuno zaključaka do kojih su osnivač Viktor Marohnić i on došli na osnovu vlastitog iskustva posljednjih godina, s obzirom da Five ima ured u New Yorku i projekte uglavnom radi za američko tržište. Trenutno su se odmaknuli od "obične" izrade mobilnih aplikacija i koncentrirali na pristup koji u prvi plan stavlja prihode i poslovne rezultate koje će klijent ostvariti njihovim aplikacijama. Five ostvaruje 10-12 milijuna dolara prihoda, ali žele prijeći tu stepenicu, ići korak dalje i prihodom i projektima biti ravnopravni s najjačim njujorškim agencijama.

Ipak, po Lukinom predavanju, čini se da je taj korak prilično teško napraviti firmi iz Hrvatske. Ranije iskustvo s vanjskim konzultantima i prodavačima preko kojih su pokušavali doći do klijenata nije davalo dobre rezultate, a ni prebacivanje hrvatskih zaposlenika u New York nije se pokazalo dobrim putem, jer se tako gubilo dobru osobu u Hrvatskoj, a u Americi se dobivalo osobu koja ipak nije na svom terenu. Osim zapošljavanja lokalnih ljudi, pokazalo se kako je za poslovanje najbolje dobro odraditi projekte i onda preko preporuka doći do sljedećih klijenata. Dodatne stvari koje su se pokazale pozitivnima su izgradnje partnerstva te dovođenje klijenata u Hrvatsku na konferencije, događaje i radionice,

Luka Ameriku smatra puno otvorenijom od Hrvatske, ali misli da ona nije tako otvorena kad se priča o "top game" razini - tada su ljudi iz Hrvatske ipak zakinuti geografski i jezikom.

Jerko Škorić iz Div IT-a okupljenima je predstavio čime se ta tvrtka bavi. Konkretno, radi se o virtualnoj, proširenoj i miješanoj stvarnosti, odnosno razvoju projekata te vrste. Primjerice jedan od njihovih projekata iz industrije odnosi se na korištenje naočala u skladištu, kako bi se u okruženju proširene stvarnosti lakše nalazilo određene predmete na policama.

Prenošenjem osjećaja pranja ruku vodom u wc-u pomoću naočala osvojili su nedavno u Londonu Red Dot nagradu, a predstavio je i njihov primjer očala u dvorcu namijenjen proširenju turističke ponude.

Vjeran Bušelić predstavio je rezultate istraživanja o generičkim kompetencijama mladih informatičara, koje je provedeno među poslodavcia uz pomoć CISEx-a, HGK i HUP-a. Istraživanje je obuhvatilo 155 ljudi iz tvrtki, od čega 63 posto iz IT kompanija. Izmeđuostalog, istraživanje je pokazalo kako se najvažnijom kompetencijom smatra sposobnost brzog usvajanja novih znanja i vještina, a slijede sposobnost identificiranja i rješavanja problema te sposobnost primjene stručnih znanja u praksi.

Po završetku predavanja uslijedio je uobičajeni networking uz pokoji zalogaj i pivo.

Rep.hr-ov YouTube kanal odnedavno donosi više sadržaja. Pretplatite se ovdje.