Ministarstvo poljoprivrede objavilo je natječaj za uspostavu informacijskog sustava sljedivosti hrane procijenjene vrijednosti 1,17 milijuna eura plus PDV.
Uspostava sustava sljedivosti pokreće se kao jedna od investicija unutar reforme Digitalne transformacije poljoprivrede a koja je sastavni dio komponente Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. U projektnom zadatku u sklopu natječaja navodi se kako sustav sljedivosti mora biti razvijen u blockchain tehnologiji, dok će korisnici do podataka dolaziti očitavanjem QR koda s linkom na odgovarajući set podataka o proizvodu koji se nalazi na portalu uspostavljenom za tu namjenu. Natječaj je podijeljen na čak 10 grupa, a najvrijednija je prva grupa naziva Blockchain - Mreža lanca blokova, procijenjene vrijednosti 678.360 eura.
Realizacija projekta podijeljena je u tri faze. Prva koja treba biti gotova do 30. rujna 2023. godine obuhvaća uspostavu podizanje infrastrukture Blockchain, modul za prijavu korisnika u sustav sljedivosti, aplikaciju za administratore za pregled i nadzor mreže, web aplikaciju za dionike u sustavu sljedivosti, aplikaciju za dionike za čitanje i generiranje oznaka, uspostavu web portala za prikaz podataka o sljedivosti, definiranje i uspostava integracijskih servisa, uspostavu sustava sljedivosti za goveda i ovce, nadogradnju sustava za evidenciju podataka o mesu goveda i ovaca za potrebe sustava sljedivosti, izgradnju Registra kopitara i Registra peradi te sustava za praćenje oznaka kvalitete i ekološku proizvodnju koji će se koristiti u sustavu sljedivosti.
Druga faza obuhvaća uspostavu sustava sljedivosti za meso kopitara, peradi, svinja i koza te uspostava sustava trgovaca voćem i povrćem putem koji će biti temelj za praćenje sljedivosti biljnih proizvoda. U drugoj fazi potrebno je upostaviti i digitalnu svjedodžbu te korištenje veterinarskih lijekova na farmi. Rok izvršenja druge faze je 30. lipnja 2024.
Treća faza obuhvaća uspostavu sustava sljedivosti za biljnu proizvodnju. Rok izvršenja treće faze je 31. prosinca 2024.
Glavni kriterij za izbor pobjednika natječaja je cijena koja ima 80 posto utjecaja, dok preostalih 20 posto ovisi o ključnim stručnjacima.