SeedCamp Zagreb pokazao što je bitno za dobru prezentaciju

SeedCamp Zagreb pokazao što je bitno za dobru prezentaciju

Prezentacija timova na SeedCampu Zagreb započela je jutros u prostorijama Algebrinog kampusa u Ilici 242.  

Ovo natjecanje koje će najboljima od 20 izabranih međunarodnih startup timova omogućiti odlazak na finale Seedcampa u Londonu i eventualnu investiciju u njihov projekt još je jedna potvrda kvalitete projekata iz šire regije, ali i iz Hrvatske koja je po drugi put domaćin Mini Seedcamp događaja.

Zanimljiva i pozitivna ilustracija mentalnog sklopa koja pokazuje motiviranost okupljenih poduzetnika mogla se vidjeti i u situacijama kad bi govornici od publike zatražili da podignu ruku ukoliko ispunjavaju određeni uvjet. Svi okupljeni rado su sudjelovali u takvim akcijama, što je potpuna suprotnost nekim konferencijama kad je publika nezainteresirana ili ne surađuje s onim tko postavlja pitanje.

Održane prezentacije poslužile su i kao dobri (i loši) primjeri iz kojih se može naučiti što je bitno za dobru prezentaciju, a to je ukratko sljedeće:

Samouvjerenost i energičnost
Dobar engleski jezik, energičan nastup i samouvjerenost nisu presudni ali pomažu u ostvarivanju dobrog dojma, što se moglo vidjeti iz nastupa Yrjoa Ojasaara koji je i bez mikrofona bio više nego glasan predstavljajući projekt Publification.

Reći sve u malo vremena
Projekt može biti izvrstan, ali to neće biti primjećeno ukoliko ga osoba koja ga prezentira ne zna predstaviti u kratkom vremenskom roku i u to vrijeme nabrojiti sve što je bitno. Sistematičnost je tu također vrlo važna - treba jasno reći kako se projekt zove i koja mu je svrha, tko je tim koji stoji iza projekta, tko su potencijalni korisnici, po čemu je projekt jedinstven ili koje su njegove prednosti te koji je poslovni model.

Imati smislen poslovni model
Sjajan projekt ima male šanse za uspjeh ukoliko nema nekakav smislen poslovni model, a ono što Seedcamp traži je i nekakav dokaz da on funkcionira, što znači da projekti koji nisu dosegnuli proof of concept fazu imaju manje šanse.

Šarmirati okupljene dobrom idejom
Reakcija publike sigurni nije zanemariva, a ona je bolja u trenucima kada shvate ideju i dožive je kao dobru. Jedan od primjera koji je ovo ostvario je i Mash.me projekt braće Škarica koji je osvojio treće mjesto na nedavno održanom StartUp Live događaju u Splitu.

Okupiti dobar tim
Zadnje, ali ne manje važno je okupiti ljude koji izgledaju kao da mogu ostvariti prezentirano. Razlike između uspješnih i neuspješnih timova daju jasan odgovor zbog čega je dobra ideja tek sitni dio cijele priče.