Marko Kovač: Ljudi u Silicijskoj dolini nisu sposobniji ni pametniji od nas

Marko Kovač: Ljudi u Silicijskoj dolini nisu sposobniji ni pametniji od nas

Svoje dojmove nakon pobjede na Under The Radar konferenciji za rep.hr ukratko je opisao Marko Kovač iz SalesPoda odgovorivši mailom na pet pitanja.

(Foto: Marko Kovač na prezentaciji / dealmakermedia)

Više o pobjedi njihovog projekta može se naći u ranijem članku, a o samom projektu u intervjuu iz rujna

Što je sve donijelo prvo mjesto na Under The Radaru u kategoriji Sales operations?
Samo sudjelovanje na Under The Radar konferenciji nam je donijelo potvrdu kvalitete. Naime, rijetke tvrtke uspiju dobiti priliku prezentirati, pa je činjenica da smo bili pozvani posebno značajna. Tim više što smo ove godine bili jedina tvrtka sa sjedištem izvan SAD-a. Za ilustraciju bih spomenuo da se preko stotinu tvrtki koje su bile odbijene prijavilo za kratke, dvominutne prezentacije od kojih je opet odabrano samo osam.

Dakle, samo sudjelovanje nam je donijelo kontakte s potencijalnim investitorima, kupcima i partnerima.

Nakon prezentacije, kada smo jednoglasnom odlukom sudaca i publike proglašeni pobjednicima kategorije "Sales operations" interes investitora i partnera se još više povećao, pa smo otvorili pregovore sa znatno više tvrtki nego smo očekivali.

Prvo mjesto samo po sebi ne nosi neku nagradu, ali kada znamo da je preko 50 posto tvrtki koje su do sada prezentirale su dobile značajnu VC investiciju ili ih je preuzeo netko od igrača kao što su Google, eBay, Microsoft, Yahoo ili Cisco, to i nije neki minus :)

Znate li što je bilo ključno za pobjedu, odnosno po čemu se SalesPod pokazao boljim od konkurenata?
Sigurno su na pobjedu utjecali mnogi čimbenici, ali pretpostavljam da se u prvom redu radi o tome da smo prepoznali potrebu tržišta, tj. "pain point" na koji smo izravno odgovorili i jasno diferencirali proizvod. Uz to se ne smije zaboraviti trenutna baza korisnika, kontinuirani rast i pozitivan financijski rezultat.

Što biste preporučili drugim startupima koje čekaju slična iskušenja?
U prvom redu da se ne boje. Ljudi u Silicijskoj dolini nisu sposobniji niti pametniji od nas. Znanje koje je dostupno njima u velikoj mjeri je dostupno i nama.

Uz to bih rekao da je vrlo važno ne povoditi se za trendovima tj. kao mjerilo ne uzimati trenutni "hype". Važno je uočiti potrebu određene skupe ljudi i na nju odgovoriti na jasan način. Onda dolaze i kupci. Oni su cilj, a eventualna investicija samo sredstvo.

Mislite li da će nova poznanstva pomoći u daljem razvoju i širenju SalesPoda? Jeste li upoznali nekog tko je poznat i hrvatskoj javnosti?
Svakako. Otvorili smo pregovore s nekim zvučnim imenima, ali u ovoj fazi ne bih o tome javno.

Koja su iskustva sa same konferencije, što se sve moglo vidjeti i što je na vas ostavilo najbolji dojam?
Najviše su me se dojmili izravnost komunikacije i koncentracija kvalitete. Znali smo da će tamo biti imena kao što su Google, Microsoft, Visa, American Express, AT&T, Sprint, Alcatel-Lucent, Intuit, NetSuite i drugi, ali nisam očekivao da će nas doslovno od prve minute tako aktivno povezivati. Organizacija je u tom smislu bila odlična.