Bujas: Prebacujemo grupnu kupnju na tv

Bujas: Prebacujemo grupnu kupnju na tv

Internet poduzetnik Hrvoje Bujas nakon godinu dana priprema pokrenuo je projekt CrnoJaje u vlasništvu Nove tv,  a za rep.hr otkrio je kako su male i srednje tvrtke oduševljene njihovom ponudom  iako je grupna trgovina u Hrvatskoj u fazi zasićenja.

Kad je došlo do ideje i koliko je trajala realizacija?
Realizacija je trajala skoro godinu dana. Do ideje smo došli tražeći bolju soluciju od postojećih (Kolektiva, KupiMe,...) i shvatili da je jedina bolja od postojećih dizanje tog modela rada na suradnju s televizijom. Odlučili smo krenuti u akciju, komunicirali smo s nekoliko televizija i na kraju dogovorili s Novom tv čiji je to sada projekt.

U fazi prije pokretanja na CrnoJaje.hr ljudi su zapisivali svoje želje. Je li ispunjavanje želja od početka zamišljeno kao dio projekta?
U početku je ključ bio dogovoriti se s partnerom kako ući u projekt i definirati uvjete. To je trajalo najduže, sama realizacija je bila relativno brza.

U finiš smo krenuli prije Nove godine, izašli smo s prvim marketinškim dijelom ispuni želju. Sve želje koje smo dobili - a ima ih preko 30.000 - su naša task lista po kojoj skupljamo ponude. Ne hvatamo nikoga za rukav, mi biramo s kim ćemo raditi na temelju liste želja, to je driven force-task koji imamo. Želje smo podijelili na nematerijalne - koje ćemo isto ispunjavati - i materijalne poput proizvoda, putovanja, avanture, doživljaje... Popusti će biti najmanje 50 posto, plus dodatni - za one koji su to poželjeli, te dodatne benefite za naše Facebook i Twitter followere, njima ćemo nuditi dodatnu uštedu i to ćemo raditi stalno.

Kakva je snaga televizije u odnosu na Internet u Hrvatskoj? Jeste li došli do nekih zaključaka na osnovu ovog pripremnog razdoblja?
Iz početnog perioda možda i ne previše, tek sad krećemo s dužim spotovima od 30 sekundi koji će se prikazivati sljedećih 10 dana na Novoj i Doma tv, a kakva je snaga televizije vidjet ćemo kroz prodajne rezultate.
Između ostalog dajemo ljudima po prvi put mogućnost da kupuju preko besplatnog telefona, moći će se platiti karticom do 6 rata ili pouzećem, cijena dostave bit će uključena u finalnu cijenu.

Kako se tvrtke ponašaju kad im se nudi prodaja uz promociju ali s popustom - jesu umorne od takvog modela ili ga dočekuju s oduševljenjem?
Da iza nas ne stoji tv i da ne dobivaju reklamu na tv koju ne plaćaju nego kompenziraju tu ne bi bilo prostora više za nikoga, ali - tvrtke su s oduševljenjem prihvatile mogućnost, pogotovo male i srednje koje nemaju novca reklamirati se na televiziji.

Moram napomenuti i kako mi nismo grupna kupnja jer nema donjeg minimuma - ako jedan kupi ponuda je prošla. Kod većine ponuda neće biti ni gornje granice, također - iste ponude neće se ponavljati u godini dana - ako ih netko želi treba ih uzeti u razdoblju dok se nude.

Kakve ponude su u pripremi?
Prva je vožnja helikopterom, a bit će još puno različitih ponuda koje nitko nije imao, ili one koje su se nudila, ali su kod nas bolje složene. Ne vidim daljnji potencijal grupnog popusta - mi ga prebacujemo na tv.

Postoji li slična suradnja s televizijom u svijetu?
Ne znam za ovakvu, televizije se nisu srodile s onlineom. No ovoga ne bi bilo da nije bilo Pravog klika. Inače, ime Crno jaje smo odabrali jer mi radimo drugačije. Nismo htjeli biti nekakva bombotiva, stopostomegapopust i slično. Naš posao će biti ispunjavanje želja koje ljudi i danas mogu pisati.

Originalnost nije stopostotna
Iako projekt Nove tv predstavlja prvi ozbiljniji pokušaj prodaje grupnih ponuda na televiziji, reakcije čitatelja otkrivaju kako  nije u potpunosti prvi s obzirom da je Kolektiva ostvarila određenu suradnju s RTL-om, a FullBusiness svoje ponude emitira preko FullTV-a koji vide gledatelji Optime i B.NET-a.

Nedugo nakon objave članka jedan od čitatelja podsjetio je kako ni helikopter nije ponuda koju nitko drugi nije ponudio, s obzirom da ga je u svojoj ponudi već imala Kolektiva. Ipak, neslužbene najave nekih drugih ponuda na Crnom jajetu idu u prilog tvrdnjama o originalnosti.