DiSiCon 2012 – prva regionalna konferencija o digital signageu odnosno digitalnom oglašavanju, održana je danas u zagrebačkom hotelu Four Points Panorama.
(Foto - s lijeva na desno; direktor konferencije Ivan Sabolović, Goran Radić iz Applicona, Andrija Frinčić iz Sagene i Bernard Kaurić iz Hrvatskog telekoma)
Konferencija se sastojala se od poslovnog i tehničkog dijela s predavanjima te izložbenog dijela na kojem su se mogla vidjeti rješenja namjenjena digital signageu.
Područje digital signagea, a pogotovo pojam na engleskom jeziku nisu dovoljno poznati hrvatskoj javnosti, pa je tako Goran Radić iz tvrtke Applicon na panel raspravi održanoj u sklopu konferencije rekao kako veliki broj ljudi brka taj pojam s digital signatureom odnosno digitalnim potpisom, što je posve druga tematika. On je zaključio kako je neophodna edukacija tržišta, uz zaključak kako su ljudi koji se bave društvenim medijima njemu već dosadni u objašnjavanju čime se bave, no treba ih uzeti kao primjer i na sličan način ponavljati i educirati ljude o tome što je digital signage. Analizirajući stanje u regiji Andrija Frinčić iz Sagene zaključio je kako je Austrija u navedenom području dvije do pet godina ispred Hrvatske, pa se može gledati što se i kako radi tamo.
On je stalno navodio kako je neophodno povezati digitalno oglašavanje s društvenim mrežama, a kao primjer nedovoljne iskorištenosti potencijala digitalnog oglašavanja naveo je turizam i hotele u kojima sadržaji koji se prikazuju obično nisu dovoljno prilagođeni dobu dana, vrsti gostiju koji su trenutno u hotelu i slično.
Na predavanjima održanim tijekom dana moglo se čuti kako budućnost promotivnih medijskih platformi leži u integraciji multimedijskih sustava s društvenim mrežama čime se nekoć jednosmjerna komunikacija s potencijalnim kupcima pretvara u interaktivno iskustvo. Jedan od takvih novih integriranih sustava namijenjen multimedijskim prezentacijama predstavio je tim iz zagrebačkog digitalnog studija Novena, s posebnim naglaskom na raznolikost njegove primjene korištenjem novih tehnologija. Njihovo rješenje pod nazivom Entry Guide temeljeno je na središnjem CMS sustavu preko kojeg se unosi i kontrolira sadržaj koji se zatim automatski distribuira korisnicima preko različitih platformi koje mogu biti mobilne, kao što su smartphone uređaji, ili statički info pultevi i web stranice. "Takvo rješenje je idealno za turističke primjene poput vođenih ruta u muzejima ili za kulturne manifestacije. Nakon što administrator doda sadržaj u CMS sustav, njemu se može jednostavno pristupiti preko mobilne aplikacije, a osim standardnog audio zapisa moguće je korisnicima ponuditi i ostale oblike multimedije poput videa ili linkova na web stranice", objasnila je voditeljica projekata u Noveni Anamarija Pedišić. Još jedan oblik takvih sustava je i virtualna šetnja uz vodiča ili VRGT koji također nudi integraciju raznih oblika sadržaja u jednu cjelinu, a koji je primjenu pronašao u raznim muzejima u Hrvatskoj i diljem svijeta. Tako prikazan sadržaj može se izvesti kao web stranica, interaktivni DVD, info pult ili samostalna aplikacija koja se može naplaćivati, dok se u kulturnim institucijama može iskoristiti za snimanje i arhiviranje izložbi ili događaja. Prema riječima predstavnika Novene, sadržaj se bilježi digitalnim fotoaparatima uz opciju ubacivanja 3D modela, a budžet takvog projekta ovisi o njegovoj opsežnosti pa je tako za jednu manju izložbu potrebno samo dan ili dva, dok velike manifestacije mogu zahtijevati i do nekoliko mjeseci obrađivanja.
Digital signage + društvene mreže = social signage
Glavni dio konferencije bio je posvećen digital signage rješenjima za upravljanje sadržajem prikazivanog na zaslonima koji se postavljaju na javna mjesta u svrhu promocije ili oglašavanja. U Hrvatskoj i globalno se pokušava promicati orijentacija prema društvenim mrežama tj. njihova implementacija s digital signage rješenjima koja se integrirano nazivaju social signage. Takav trend predstavlja logičan korak naprijed na tržištu gdje velika većina stanovnika koristi društvene mreže poput Facebooka, a prema statistici njih čak 72 posto pripada dobnoj skupini od 18 do 34 godine, koja je spremna i u mogućnosti trošiti novac pa je i najpodobnija za ciljani marketing. "Društvene mreže mogu poslužiti kao izvor sadržaja i statistika koji se zatim mogu primijeniti u digital signage sustavima. Primjer je prikazivanje promotivnih poruka ovisno o 'trending' informacijama koje se izvlače iz Twitter i Facebook feedova", pojasnio je Andrija Frinčić iz tvrtke Sagena specijalizirane za izradu integriranih digital signage sustava. Kako bi se dodatno privukli korisnici takvi sustavi moraju ponuditi nekakve nove sadržaje poput geolokacijskih ili SMS igara, čime se jednosmjerna komunikacija pretvara u interaktivno iskustvo. "Kod nas su samo Privredna banka i Konzum iskoristili prednost geolokacijskih rješenja kroz implementaciju Foursquare servisa, međutim nisu to napravili na zadovoljavajući način. Cijela akcija bi bila znatno produktivnija da su u svojim poslovnicama dodatno oglašavali Foursquare kroz nekakav digital signage info pult jer bi time potakli građane da sudjeluju u puno većoj mjeri", zaključio je prednost digital signage sustava Frinčić.
(Foto: Izložbeni prostor na konferenciji)