MUP nabavlja bespilotne letjelice vrijedne 26 milijuna kuna

MUP nabavlja bespilotne letjelice vrijedne 26 milijuna kuna

Ministarstvo unutarnjih poslova raspisalo je natječaj za nabavu bespilotnih letjelica ukupne procijenjene vrijednosti 26,64 milijuna kuna bez PDV-a.

Navedeni natječaj obuhvaća nabavu dvije letjelice malog dometa, tri letjelice srednjeg dometa i dvije letjelice velikog dometa. Predviđene cijene za te tri skupine redom iznose 236.800 kuna, 9,47 milijuna kuna i 16,93 milijuna kuna. Ključni kriterij za izbor ponude bit će cijena koja će na odluku utjecati sa 60 posto, dok će 40 posto bodova ovisiti o tehničkoj komponenti. Najmanja letjelica treba imati četiri motora i elise, dok je u slučaju druge dvije moguć izbor između fiksnih krila s jednom motorom ili jednog motora s elisom.

Letjelice malog dometa moraju imati automatsko podizanje nogu pri uzlijetanju radi nesmetanog pogleda kamere, i biti izrađene od karbonskih vlakana. Signal za upravljanje mora iznositi najmanje tri kilometra, njezine dimenzije maksimalno 170x170x80 centimetara, njezina težina najviše deset kilograma, a nosivost najmanje pet kilograma. Letjelica mora moći uzletjeti na minimalno 2500 metara nadmorske visine i biti otporna na vjetar brzine 6 m/s odnosno 21,6 km/h. Mora moći dosegnuti brzinu od barem 50 kmh, a minimalno vrijeme leta s jednim napajanjem i dnevnom ili termovizijskom kamerom treba biti 20 minuta.

Kod letjelice srednjeg dometa očekuje se da mora primati signal bar 30 kilometara od opreme za upravljanje, a sama letjelica može imati najviše 15 kg i raspon krila od najviše 3,5 metara. Polijetanje mora biti izvedivo pri vjetar na tlu od 8 m/s odnosno 28,8 km/h i letenje uz vjetar od 11 m/s odnosno 39,6 kmh. Minimalno operativno vrijeme s jednim punjenjem i gimbal kamerom je 150 minuta, a najveća brzina minimalno 70 km/h. Uz ovu letjelicu bit će isporučene termalna i HD dan/noć kamera.

Za razliku od prethodnih, najveća letjelica treba imati benzinski motor, raspon krila od maksimalno 4,5 metara i masu prilikom polijetanja od maksimalno 200 kilograma. Minimalno operativno vrijeme od 10 sati i najveću brzinu od barem 100 km/h. Treba biti opremljena multisenzorskom vanjskom jedinicom, koja između ostalog uključuje i kameru. Za razliku od letjelice srednjeg dometa koju dvije osobe mogu nositi u ruksacima, uz ovu letjelicu potrebno je isporučiti i kombi za njezin transport koji - između ostalog - mora imati dvostruki klima uređaj sprijeda i straga.

S obzirom da se u tehničkim specifikacijama za treću skupinu letjelica navodi i nadogradnja Nacionalnog sustava za nadzor državne granice, za pretpostaviti je da će upravo to biti svrha svih letjelica.