Ministarstvo unutarnjih poslova raspisalo je natječaj za nabavu bespilotnih letjelica ukupne procijenjene vrijednosti 26,64 milijuna kuna bez PDV-a.
Navedeni natječaj obuhvaća nabavu dvije letjelice malog dometa, tri letjelice srednjeg dometa i dvije letjelice velikog dometa. Predviđene cijene za te tri skupine redom iznose 236.800 kuna, 9,47 milijuna kuna i 16,93 milijuna kuna. Ključni kriterij za izbor ponude bit će cijena koja će na odluku utjecati sa 60 posto, dok će 40 posto bodova ovisiti o tehničkoj komponenti. Najmanja letjelica treba imati četiri motora i elise, dok je u slučaju druge dvije moguć izbor između fiksnih krila s jednom motorom ili jednog motora s elisom.
Letjelice malog dometa moraju imati automatsko podizanje nogu pri uzlijetanju radi nesmetanog pogleda kamere, i biti izrađene od karbonskih vlakana. Signal za upravljanje mora iznositi najmanje tri kilometra, njezine dimenzije maksimalno 170x170x80 centimetara, njezina težina najviše deset kilograma, a nosivost najmanje pet kilograma. Letjelica mora moći uzletjeti na minimalno 2500 metara nadmorske visine i biti otporna na vjetar brzine 6 m/s odnosno 21,6 km/h. Mora moći dosegnuti brzinu od barem 50 kmh, a minimalno vrijeme leta s jednim napajanjem i dnevnom ili termovizijskom kamerom treba biti 20 minuta.
Kod letjelice srednjeg dometa očekuje se da mora primati signal bar 30 kilometara od opreme za upravljanje, a sama letjelica može imati najviše 15 kg i raspon krila od najviše 3,5 metara. Polijetanje mora biti izvedivo pri vjetar na tlu od 8 m/s odnosno 28,8 km/h i letenje uz vjetar od 11 m/s odnosno 39,6 kmh. Minimalno operativno vrijeme s jednim punjenjem i gimbal kamerom je 150 minuta, a najveća brzina minimalno 70 km/h. Uz ovu letjelicu bit će isporučene termalna i HD dan/noć kamera.
Za razliku od prethodnih, najveća letjelica treba imati benzinski motor, raspon krila od maksimalno 4,5 metara i masu prilikom polijetanja od maksimalno 200 kilograma. Minimalno operativno vrijeme od 10 sati i najveću brzinu od barem 100 km/h. Treba biti opremljena multisenzorskom vanjskom jedinicom, koja između ostalog uključuje i kameru. Za razliku od letjelice srednjeg dometa koju dvije osobe mogu nositi u ruksacima, uz ovu letjelicu potrebno je isporučiti i kombi za njezin transport koji - između ostalog - mora imati dvostruki klima uređaj sprijeda i straga.
S obzirom da se u tehničkim specifikacijama za treću skupinu letjelica navodi i nadogradnja Nacionalnog sustava za nadzor državne granice, za pretpostaviti je da će upravo to biti svrha svih letjelica.