Hrvatski poduzetnici upoznali se s tržištem Rusije, Bjelorusije i Kazahstana

Hrvatski poduzetnici upoznali se s tržištem Rusije, Bjelorusije i Kazahstana

Predavači tvrtke Customs Rus iz Moskve upoznali su hrvatske poduzetnike s tržištem Rusije, Bjelorusije i Kazahstana na seminaru koji je jučer organizirala Hrvatska gospodarska komora.

Te tri države uspostavile su carinsku uniju, a hrvatski izvoz u Rusiju porastao je u 2012 za 40 posto na 420 milijuna dolara, za što je najzaslužnija tvrtka Ericsson Nikola Tesla. Ipak, uvoz iz Rusije je znatno veći pa je to jedna od niza država s kojima Hrvatska ima negativnu vanjskotrgovinsku bilancu.

Tvrtka Customs Rus čiji su predstavnici održali predavanje akreditirani je carinski zastupnik, a kad je u pitanju IT tematika, zanimljiv je podatak koji su iznijeli o tome kako internetska prodaja koja predstavlja 40 posto svih prodaja u Ruskoj Federaciji. Ruskom kupcu na prvom je mjestu cijena, zatim ekskluzivnost te kvalitete proizvoda. Rusi vole kvalitetan proizvod, stoga oni koji nastupaju na ruskom tržištu trebaju se usmjeriti na rusku srednju klasu, smatra direktor Customs Rusa Andrei Kirienkov napomenuvši kako prije nastupa treba upoznati rusko tržište i prikupiti informacije putem gospodarskih izaslanstava ili individualno.
 
Najperspektivnije područje za investicije u Rusiji je infrastruktura te usluge, a hrvatske tvrtke najviše izgleda imaju u plasmanu ekološki čistih prehrambenih proizvoda, žestokih alkoholnih pića te dječje odjeće. Potrebno je pronaći pravu nišu za proizvod koji dolazi na to tržište, istaknuo je Kirienkov. Svi poslovni pregovori vode se na ruskom jeziku. Iako se uvažavaju usmeni dogovori, ako dođe do spora i suda važe samo pisani dokumenti.

U ruska carinska tijela svi se dokumenti predaju s prijevodom na ruski jezik, a posebnu pozornost s dokumentima treba usmjeriti na kemijske proizvode, voće i povrće, proizvode koji sadrže alkohol te visokotehnološku opremu. Kod dokumentacije treba biti pripremljen za pružanje informacija o kemijskom sastavu proizvoda te pribaviti certifikat odnosno tehnički pravilnik. Također treba koristiti pomoć brokera i pravnika, istaknuo je Kirienkov. 
 
Na seminaru su istaknute i specifičnosti carinskih procedura, aktualni problemi za tvrtke iz Europe, carinjenje opreme i rezervnih dijelova, izložbenih eksponata i reklamnih materijala, a riječi je bilo i o carinskoj vrijednosti robe i njezinoj korekciji. Govorilo se i o dokumentima koji se predaju radi potvrde vrijednosti robe na fakturi, specifičnosti pripreme popratnih dokumenata i slično.