Hrvatski građani na Internetu najviše kupuju odjeću i sportsku opremu

Hrvatski građani na Internetu najviše kupuju odjeću i sportsku opremu

Hrvatski građani na Internetu najviše kupuju odjeću i sportsku opremu, drugo mjesto zauzimaju knjige i časopise, a treće loto i klađenje.

Podaci su to iz izvještaja Državnog zavoda za statistiku o uporabi ICT-a u kućanstvima i tvrtkama za prvo tromjesečje 2011. godine. Prema tim podacima, 64 posto kućanstava posjeduje osobno računalo, dok ih pristup Internetu ima 61 posto. Kad su u pitanju tvrtke, njih 96 posto koristi računala, dok ih 95 posto ima pristup Internetu. 

Podaci o namjeni uporabe Interneta kod domaćinstava pokazuju kako se znatan broj ljudi tako informira (76 posto čita portale i druge izvore informacija), informira se o proizvodima i uslugama (74 posto), traži informacije o zdravlju (61 posto), a dosta ih koristi i društvene mreže (55 posto). Internet se koristi za još niz različitih namjena, među kojima su e-bankarstvo koje koristi 35 posto Internet korisnika, te kupnja proizvoda i usluga koju je obavljalo 17 posto surfera - što je tri posto više nego u istom razdoblju 2010. godine.

Donja tablica prikazuje listu najtraženijih proizvoda i usluga.

Proizvodi i usluge Postotak
Odjeća i sportska oprema 33%
Knjige, časopisi, novine i edukacijski materijal 27%
Lutrija i klađenje 21%
Kućne potrepštine 20%
Elektronička oprema (uključujući kamere) 16%
Dijelovi za računala (hardver) 16%
Putovanja i smještaj 14%
Ulaznice za priredbe 12%
Softver (uklj. računalne igre) 10%
Ostalo 10%
Filmovi i glazba 9%
Telekomunikacijske usluge 7%
Živežne namirnice 6%
Vrijednosni papiri, osiguranje, fin. usluge 2%