Udio Internet oglašavanja raste na 52 posto do 2021. godine

Udio Internet oglašavanja raste na 52 posto  do 2021. godine

Troškovi za internet oglašavanje iznosit će 52 posto globalnih troškova za oglašavanje u 2021. godini i po prvi put prijeći premašiti 50 posto.

Objavljeno je to u Zenithovoj Prognozi troškova oglašavanja. U toj tvrtki procjenjuju da će ove godine udio intereta u ukupnim troškovima oglašavanja biti 47 posto, dok je lani to bilo 44 posto.

Ipak, stopa rasta inernet oglašavanja pada zbog sve zrelijeg tržišta. U 2018. oglašavanje na Internetu raslo je za 17 posto, u 2019. godini ono će rasti oko 12 posto, dok se 2021 godine očekuje rast od devet posto. Stopa rasta oglašavanja na internetu približava se stopi rasta cijelog tržišta oglašavanja.

Rast predvode online video i društveni mediji, kojima ide u prilog stalni tehnološki napredak smartphone tehnologije, brzina internet veze, targetiranje i sve veće ulaganje u sadržaje. 5G tehnologija koja je pokrenuta u Južnoj Koreji i SAD-u u travnju, a uvodi se i drugdje dodatno ide u prilog situaciji.

Drugi kanali rastu sporije - plaćeno pretraživanje u 2018. godini imalo je 37 posto udjela u ukupnim troškovima oglašavanja na Internetu, ali će rast sa seda posto u 2018. pasti na sedam posto u 2021. godini. Pretraživanje glasom tehnološki napreduje, ali još nije monetizirano. Klasično oglašavanje imovine, poslova i slične robe i usluga je u padu zbog drugih digitalnih kanala i besplatnih alternativa. Očekuje se da 2021. godine bude 1,6 posto manje nego danas.

Za dobar dio rasta internet oglašavanja su zaslužne male tvrtke, koje nekad koriste i cijele budžete na platform poput Facebooka i Googlea, dok velike tvrtke u prosjeku na Internet oglašavanje ulažu manje od pola budžeta.

Tiskani mediji u zadnjih 12 godina sa 164 milijarde dolara prihoda od oglašavanja pali su na 70, a smanjuju se i prihodi klasične televizije, ali zanemarivim tempom - u 2021- godini očekuje se pad sa 184 milijarde iz 2018. na 180. Prihodi radja od oglašavanja rastu stopom od jedan posto godišnje, a kino svoj sitni udio povećava stopom od 12 posto godišnje.

Zenithova prognoza najavljuje kako će globalna potrošnja na oglašavanje iznositi oko 639 milijardi dolara ove godine.