Svijet očekuje daljnji rast Internet oglašavanja - gdje je Hrvatska?

Svijet očekuje daljnji rast Internet oglašavanja - gdje je Hrvatska?

Globalno oglašavanje sljedeće tri godine rast će 4,6 do 5,2 posto godišnje, a tri puta brže rast će web oglašavanje.

Podaci su to ZenithOptimedie (PDF), prema kojima je display najbrže rastuća Internet kategorija oglašavanja , prvenstveno zahvaljući online videu i društvenim mrežama. Što se neinternet oglašavanja, njihova analiza najavljuje dalji pad oglašavanja u tisku, ali bi televizijsko, kinematografsko i outdoor oglašavanja zahvaljujući tehnologiji trebalo zabilježiti rast.

Najveći pobjednik dakako bi trebao biti Internet u koji će se ulagati sve veći postotak sredstava za oglašavanje. Prva tablica prikazuje postotak Interneta (i drugih medija) u ukupnom oglašavanju kroz sljedeće godine:

  2009. 2010. 2011. 2012. 2013
Novine
23,0% 21,3% 20,1% 19,0% 18,0%
Časopisi
10,4% 9,7% 9,2% 8,7% 8,3%
Televizija
39,1% 40,7% 41,3% 41,6% 41,8%
Radio 7,5% 7,2% 7,0% 6,9% 6,8%
Kino
0,5% 0,5% 0,5% 0,5% 0,5%
Outdoor
6,7% 6,6% 6,7% 6,7% 6,8%
Internet
12,8% 14,0% 15,2% 16,6% 17,9%

Na žalost, čini se da Hrvatska jako zaostaje za globalnom slikom jer se po nekim procjenama u nas u Internet trenutno ulaže samo tri posto ukupnih sredstava budžeta za oglašavanje. (Kako bismo simboličnim korakom potaknuli oglašivače na promjenu, na rep.hr-u smo pokrenuli totalnu rasprodaju banner prostora - PDF cjenik. Prema mišljenju nekih stručnjaka, sniženje cijena oglašavanja na portalima potrebno je jer je neusporedivo skuplje od oglašavanja putem Googlea i društvenih mreža koji postižu izvrsne rezultate.

Što se strukture oglašavanja na Internetu tiče, ona bi trebala biti sljedeća:
 (iznosi u mil. $) 2009. 2010. 2011. 2012. 2013
Display
18.221 20.996 24.159 27.866 32.073
Classified
9.770 10.352 11.267 12.285 13.285
Paid search
26.219 30.535 35.092 40.520 46.158
Ukupno 54.209 61.684 70.518 80.672 91.516