Globalno oglašavanje sljedeće tri godine rast će 4,6 do 5,2 posto godišnje, a tri puta brže rast će web oglašavanje.
Podaci su to ZenithOptimedie (PDF), prema kojima je display najbrže rastuća Internet kategorija oglašavanja , prvenstveno zahvaljući online videu i društvenim mrežama. Što se neinternet oglašavanja, njihova analiza najavljuje dalji pad oglašavanja u tisku, ali bi televizijsko, kinematografsko i outdoor oglašavanja zahvaljujući tehnologiji trebalo zabilježiti rast.
Najveći pobjednik dakako bi trebao biti Internet u koji će se ulagati sve veći postotak sredstava za oglašavanje. Prva tablica prikazuje postotak Interneta (i drugih medija) u ukupnom oglašavanju kroz sljedeće godine:
2009. | 2010. | 2011. | 2012. | 2013 | |
Novine |
23,0% | 21,3% | 20,1% | 19,0% | 18,0% |
Časopisi |
10,4% | 9,7% | 9,2% | 8,7% | 8,3% |
Televizija |
39,1% | 40,7% | 41,3% | 41,6% | 41,8% |
Radio | 7,5% | 7,2% | 7,0% | 6,9% | 6,8% |
Kino |
0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,5% |
Outdoor |
6,7% | 6,6% | 6,7% | 6,7% | 6,8% |
Internet |
12,8% | 14,0% | 15,2% | 16,6% | 17,9% |
Na žalost, čini se da Hrvatska jako zaostaje za globalnom slikom jer se po nekim procjenama u nas u Internet trenutno ulaže samo tri posto ukupnih sredstava budžeta za oglašavanje. (Kako bismo simboličnim korakom potaknuli oglašivače na promjenu, na rep.hr-u smo pokrenuli totalnu rasprodaju banner prostora - PDF cjenik. Prema mišljenju nekih stručnjaka, sniženje cijena oglašavanja na portalima potrebno je jer je neusporedivo skuplje od oglašavanja putem Googlea i društvenih mreža koji postižu izvrsne rezultate.
Što se strukture oglašavanja na Internetu tiče, ona bi trebala biti sljedeća:
(iznosi u mil. $) | 2009. | 2010. | 2011. | 2012. | 2013 |
Display |
18.221 | 20.996 | 24.159 | 27.866 | 32.073 |
Classified |
9.770 | 10.352 | 11.267 | 12.285 | 13.285 |
Paid search |
26.219 | 30.535 | 35.092 | 40.520 | 46.158 |
Ukupno | 54.209 | 61.684 | 70.518 | 80.672 | 91.516 |