Na Funderbeam platformi je započela nova runda investiranja u tvrtku Include Ivana Mrvoša, a očekuje se kako će ona privući između 1,2 i 2 milijuna eura.
Predstavljanje ove kampanje održalo se danas u prostorijama Zagrebačke burze, gdje su u društvu direktora Funderbeama SEE Damira Bičanića i predsjednice Uprave Zagrebačke burze Ivane Gažić zainteresiranim investitorima svoje planove predstavili osnivač Includea Ivan Mrvoš i vodeća investitorica Ivana Šoljan.
Mrvoš je okupljenima pokazao put tvrtke koja je prije četiri godine krenula u proizvodnju jedne vrste "pametnih klupa" iz kuće njegovih roditelja, da bi danas ona imala 11 različitih proizvoda u ponudi, preko 30 stalno zaposlenih i klijente u 260 gradova i 42 države svijeta. S obzirom da veliki broj kupaca prvo kupi testne količine, a za veću narudžbu se odlučuju nakon šest do 18 mjeseci, a prodaju vrše i brojni lokalni partneri, za očekivati je kako će količine prodanih klupa s vremenom biti sve veće i veće. Vizija njegove tvrtke je postati vodeći proizvođač pametne urbane opreme, a osim što trenutno proizvodi različito opremljene klupe, tvrtka sama razvija i neke od njihovih sastavnih dijelova poput baterijskih sustava. Prema njegovim riječima, Include je danas vodeća tvrtka u segmentu proizvodnje pametnih klupa, a od pedesetak globalnih konkurenata ni jedan nema više od trećine njihovog prometa.
INCLUDE DANAS VRIJEDI 15 MILIJUNA EURA
Ivana Šoljan okupljenima je otkrila kako prema neovisnoj evaluaciji Include trenutno vrijedi 15 milijuna eura te je dodala kako su očekivali očekivali konzervativniju procjenu i manju evaluaciju. Prilikom prve runde investiranja preko Funderbeama prije dvije godine, ona je iznosila četiri milijuna eura. što znači da su - po tom kriteriju - vrijednosti udjela u međuvremenu porasli 3,75 puta.
"Čak i ako propadne klupa, oni će izmisliti nešto drugo" - rekla je Šoljan hvaleći ekipu okupljenu oko Includea, ali i ciljajući na to kako ovakva vrsta investicija nije savršeno sigurna.
Jedan od upita iz publike podsjetio je kako se tvrtka ipak nije razvijala onom brzinom koliko su prikazivali planovi prilikom prve runde investiranja, na što je Mrvoš rekao kako je plan da u pet godina osvoje pet posto europskog tržišta i ostvare prihod od 25 milijuna eura ipak bio preoptimističan. On snagu tvrtke vidi u tome što joj europski konkurenti ne mogu konkurirati cijenom, a i proizvodnja je kompleksnija nego se čini jer nije samo softver u priči. Naveo je i primjer Mađarskog telekoma koji je prvo odlučio kako neće lklupe kupovati od njih nego će ih proizvoditi sam, da bi se kasnije ipak predomislio.
KLUPE KUPUJU GRADOVI, MARKETINŠKE AGENCIJE; BANKE...
Kupci klupa dolaze iz različitih sektora. Najjeftinije modele klupa obično kupuju gradovi i općine, dok primjerice marketinške agencije obično uzimaju modele sa zaslonom za oglašavanje. U primjerice Slovačkoj, jedna takva agencija poklonila je gradu klupe, a prihode ostvaruje od oglašavanja. Osim ovih tu su i razni drugi kupci - aerodromi, banke,...
Što se same runde investiranja tiče, kao i prošli put minimalni ulog iznosi 100 eura, nema razlike u tokenima u odnosu na prvu rundu investiranja, a prikupljanje sredstava trajat će do 24. svibnja 2019. godine, odnosno mjesec dana. Prije otvaranja kampanje javnosti prikupljeno je 825.000 eura, minimum da bi kampanja uspjela iznosi 1,2 milijuna eura, a Ivana Šoljan očekuje kako će se iznos doći i do dva milijuna eura. Ako ga premaši, na timu će biti da odluče žele li prihvatiti i više od dva milijuna eura, za koje su spremni dati 10 posto udjela u tvrtki.
Ivana Gažić i Ivana Šoljan istaknule su kako je cilj tvrtke i da jednog dana kotira na Zagrebačkoj burzi.