Pad prihoda Vipnet opravdava recesijom

Vipnet je promijenio metodu brojanja u mnogo konzervativniji pristup, odnosno mjerenje samo onih SIM kartica koje su u posljednjih 90 dana zabilježile aktivnost u Vip mreži.

Takav pristup u brojanju preporučuje i Međunarodna telekomunikacijska unija (ITU). Iz istog razloga, stvarni indikator tržišnih performansi telekom tvrtki je udio u ukupnoj vrijednosti tržišta.

Broj Vip korisnika u drugom kvartalu 2011. godine iznosi 2,07 milijuna što je porast od jedan posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U uvjetima pada kupovne moći i usprkos sve konkurentnijem tržištu mobilnih telekomunikacija, broj postpaid korisnika u odnosu na isti kvartal prošle godine porastao je za 9,5 posto. Snažan rast ostvaren je i u kategoriji korisnika bežičnog broadbanda i 165 700 korisnika predstavlja rast od čak 17,3 posto. Broj prepaid korisnika u drugom kvartalu bilježi lagani pad od 3,1 posto, no ipak je za 2,4 posto veći u odnosu na prošli kvartal.

Ukupni prihod od 100,5 milijuna eura je pao za 9,1 posto u odnosu na drugi kvartal prošle godine zbog dodatnih beneficija ponuđenih korisnicima u recesijskim vremenima i velikim dijelom zbog regulacije cijena terminacije poziva u mobilnu mrežu. Operativna dobit (EBITDA) je u drugom kvartalu ove godine iznosila 27,1 milijuna eura kao izravna posljedica programa zbrinjavanja viška zaposlenih, dok je dobit prije kamata i poreza (EBIT) iznosila 11 milijuna eura. Smanjen je pad mjesečnog prihoda po korisniku (ARPU) koji u drugom kvartalu iznosi 13,3 eura.

Unatoč tomu, Vipnet je zadržao stabilan udio u vrijednosti tržišta koji iznosi 39,5 posto.
- Drugi kvartal bio je vrlo važan u segmentu povećanja konkurentnosti i proširenja opsega poslovanja. U ovom kvartalu vidljivi su efekti vrlo odgovornog programa zbrinjavanja viška zaposlenih kojim je uvjetovan pad profitabilnosti. Paketi kompenzacijskih mjera koje su dobili bivši Vipnetovi djelatnici znatno nadilaze zakonske okvire te, uz otpremnine, obuhvaćaju i čitav niz drugih beneficija. S druge strane, najvećom akvizicijom u Hrvatskoj ulazimo u rezidencijalno tržište fiksnih usluga odnosno televizije. Kroz tehnologiju koja nudi mogućnost ultra brzog prijenosa podataka i uslugu televizije visoke razlučivosti, stvorili smo dobre preduvjete za razvoj u narednom razdoblju. – rekao je Mladen Pejković, predsjednik Uprave Vipneta.

Vipnet je u drugom kvartalu uložio 8,8 milijuna eura u dugoročnu strategiju osiguranja kvalitete usluga i pokrivenosti Vip mrežom, ali i u inovativne proizvode i usluge u skladu s potrebama korisnika. Također, u drugom kvartalu Vipnet je započeo proces preuzimanja B.neta u iznosu od 93 milijuna eura, što predstavlja najveću akviziciju na domaćem tržištu. Transakcija je završena 8. kolovoza kada je Vipnet preuzeo 100 postotno vlasništvo nad B.netom.

Financijske rezultate objavila je Telekom Austria Grupa u Beču čiji je Vipnet član.