GroupOn ide u IPO - hoće li i dalje rasti?

GroupOn ide u IPO - hoće li i dalje rasti?

Najpoznatija svjetska web stranica namijenjena grupnoj kupovini sprema se za svoj izlazak na burzu na kojem planira prikupiti 750 milijuna dolara.

Tvrtka je nedavno objavila formular S-1 koji sadrži osnovne poslovne i financijske informacije, a koji su dužni ispuniti oni koji pripremaju prvu javnu ponudu dionica (IPO). Navedeni dokument može se pronaći ovdje, a različite analize tog dokumenta mogu se pročitati kod različitih online medija.

CNN tako upozorava kako je pitanje do kada će ova tvrtka rasti, upozoravajući kako je važno promatrati njezin rast na pravilan način. Način na koji je prikazan broj klijenata GroupOna u ovom formularu po mišljenju CNN-ovog analitičara nije najbolje izabran jer ne prikazuje kupce koji kupuju nešto u određenom vremenu, već sve kupce od osnutka web stranice.

Business Insider upozorava kako je (na primjeru Bostona) GroupOn svoj vrh dosegnuo u trećem kvartalu 2010. godine te od tada zapravo pada.

Wall Street Journal s druge strane ističe veliki uspjeh GroupOna nazivajući ga najbrže rastućom tvrtkom u povijesti. Kao argument navodi porast prihoda te tvrtke s 2009. godine na 2010. godinu od 2241 posto, odnosno s 30,47 na 713,40 milijuna dolara.

GroupOn u IPO-u planira prikupiti 750 milijuna dolara. što predstavlja tek manji dio vrijednosti cijele tvrtke. New York Times navodi moguću procjenu vrijednosti cijele tvrtke od 30 milijardi dolara.