Lucija Blažević i Leon Imširević treći na međunarodnom natjecanju Atos IT Challenge 2020

Lucija Blažević i Leon Imširević treći na međunarodnom natjecanju Atos IT Challenge 2020

Lucija Blažević i Leon Imširović sa Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku osvojili su treće mjesto na međunarodnom studentskom natjecanju Atos IT Challenge.

Ceremonija dodjele nagrada održana je prekjučer u sklopu događanja Atos Technology Days. U ovogodišnjem, devetom izdanju natjecanja na temu kooperativne umjetne inteligencije sudjelovalo je 100 studentskih timova iz 27 država širom svijeta.

U uži krug izabrano je 16 timova, nakon čega je žiri sastavljen od stručnjaka i predstavnika Atosa odlučio o pobjednicima.

Trećeplasirana hrvatska ekipa sudjelovala se s inovativnim rješenjem za poboljšanje prometa, aplikacijom „CTC - Cooperative Traffic Control“ koja simulira kontrolu semafora pomoću dubokog podržanog učenja (Deep Reinforcement Learning - DRL). Svako raskrižje djeluje kao agent koji poduzima akciju  i produžuje ili smanjuje trajanje zelenog ili crvenog svjetla, ovisno o broju automobila i vremenu čekanja u voznoj traci. Aplikacija također dobiva informacije s raskrižja u blizini. Tim je prilagodio postavke kako bi dobili najbolju konfiguraciju modela za kontrolu semafora. Za vrijeme trajanja natjecanja mentorske im je savjete davala Atosova Helena Librenjak. Tim je osvojio novčanu nagradu u iznosu od 3.000 eura, a svaki član tima dobio je priliku odraditi studentsku praksu u Atosu ili razviti projekt zajedno s Atosom.

Drugo mjesto osvojili su studenti s tehnološkog instituta Estudios Superiores iz Meksika koji su sudjelovali s inovativnim rješenjem „Digital Water“ koje za cilj ima isporučiti rješenja za potrošnju vode kućanstvima i poduzećima koja se bave vodoopskrbom. Radi se o web aplikaciji koja predviđa potrošnju vode kao i razinu vode na tri brane. Cilj projekta je pružiti detalje kako bi korisnici mogli pratiti nivo potrošnje i otpadne vode radi poboljšanja upravljanja vodnim resursima. Tim je prikupio podatke kroz pet godina. Ispitivali su modalitete četiri godine i testirali ih jednu godinu. Tim je osvojio novčanu nagradu u iznosu od 5.000 eura, a svaki član tima dobio je priliku odraditi studentsku praksu u Atosu ili razviti projekt zajedno s Atosom.

Pobjednici natjecanja bili su studenti sa Sveučilišta Azija Pacifik iz  Malezije. „PestKillerBot“ je inovativna aplikacija, jednostavna za upotrebu, koja uklanja štetočine s polja za uzgoj cvjetnica koristeći dronove koji vrše kontrolu štetočina i prikupljaju podatke. Autonomni dron služi za otkrivanje bolesti sadnica kao i štetnih insekata i njihovo uklanjanje. Arhitektura rješenja podijeljena je u četiri dijela: dodjela područja, planiranje rute, otkrivanje štetočina i simulaciju aktiviranja dronova koja korisnicima omogućuje da vide podijeljenost polja i prekrivenost dronovima. Studenti su razvili prototip drona s 3D
pisačem i nekoliko komponenti. Tim je osvojio novčanu nagradu u iznosu od 10.000 eura, a svaki član tima dobio je priliku odraditi studentsku praksu u Atosu ili razviti projekt zajedno s Atosom.

Žiri je osim prva tri mjesta dodijelio i posebnu nagradu studentima sa Sveučilišta Loughborough u Ujedinjenom Kravljevstvu. „Initial Survey Swarm“ je rješenje za simulator prilikom prirodnih nepogoda gdje dronovi prikupljaju podatke tijekom zadanog razdoblja. Dronovi mogu dijeliti informacije koje prikupe prilikom pretraživanja uništenih zgrada nakon potresa generirajući 3D prikaz ili u područjima sa slabom internetskom pokrivenošću.

Na natjecanju Atos IT Challenge 2021 koje će se održati sljedeće godine tema će biti „Kako digitalno može pomoći u dekarbonizaciji nedigitalnog“.