AuThink pobjednik hrvatskog Imagine Cupa

AuThink pobjednik hrvatskog Imagine Cupa

Tim studenata FESB-a i FER-a, s rješenjem AuThink, pobijedio je na ovogodišnjem studentskom natjecanju Imagine Cup, u konkurenciji sedam timova iz cijele Hrvatske.

Oni će predstavljati Hrvatsku na međunarodnom finalu u St. Petersburgu s rješenjem koje kroz igru i vježbu na tabletima i računalima pomaže u terapiji djece s autizmom. Zanimljivo je naglasiti kako su najmlađi sudionici ovogodišnjeg finala 17-godišnji učenici drugih razreda zagrebačke III. gimnazije, potvrđujući kako za softverske inovacije nema dobne granice.

"Izuzetno mi je drago da je Imagine Cup i ove godine u Hrvatskoj imao toliko zanimljivih prijava, kako učenika srednjih škola tako i različitih fakulteta diljem Hrvatske. Vjerujem da će pobjednici a i drugi finalisti nastaviti s razvojem svojih inovativnih i naprednih rješenja te stvoriti startup tvrtke koje će u budućnosti komercijalizirati svoje ideje i ojačati poduzetnički duh. Pobjednicima od srca čestitam, zasigurno će biti vrijedni protivnici na globalnom finalu na kojem naši timovi već godinama ostvaruju izuzetne rezultate" – rekao je Marko Sever, voditelj akademskih programa u Microsoftu Hrvatska.
 
Ovogodišnji su finalisti izradili raznovrsna rješenja u skladu s milenijskim ciljevima razvoja Ujedinjenih naroda te inovativnom primjenom tehnologije obogaćuju svakodnevni život. Pobjednički je tim studenata sa splitskog Fakulteta elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje i zagrebačkog Fakulteta elektrotehnike i računalstva izradio sustav AuThink, namijenjen rehabilitaciji djece s autizmom, koji pomaže i terapeutima i roditeljima. Korištenjem aplikacija za tablete i računala, on omogućava provođenje svakodnevnih vježbi u skladu s preporukama stručnjaka, na zabavan i intuitivan način.
 
Četvero studenata s varaždinskog Fakulteta organizacije i informatike osmislilo je projekt cQuest, društvenu i geolokacijsku aplikaciju čiji je cilj promicanje kulture uz druženje i obrazovanje kroz igru. Tim je ujedno pobijedio u kategoriji softverskih inovacija i plasirao se na idući krug regionalnih natjecanja, koje će se održati tijekom sljedećih mjeseci.
 
Rješenje Helping Hand, razvili su studenti Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu, a s ciljem osvještavanja korisnika o potrebama osoba s invaliditetom. Aplikacija povezuje osobe s invaliditetom i one kojima je potrebna pomoć, s volonterima i skrbnicima te tako potiče humanost i uzajamno pomaganje.
 
Smart Plant naziv je rješenja studenata primijenjene agronomije Sveučilišta u Zadru, osmišljenog kako bi odgovorilo na problem klimatskih ekstrema. Zahvaljujući opsežnoj bazi znanja s prikazima biljaka, bolesti i štetnika, uz detaljne opise, omogućava definiranje nasada s popisom biljaka koje su zasađene. Zahvaljujući detaljnoj vremenskoj prognozi, ova aplikacija omogućava predviđanje sušnih razdoblja i tako povećava prirod i proizvodnju hrane.
 
Drive Guard je rješenje čiji su autori također studenti s Fakulteta organizacije i informatike. Riječ je o Windows Phone aplikaciji koja za cilj ima smanjiti broj prometnih nezgoda tako da upozorava vozače o potencijalnim opasnostima, usmjeravajući ih „od točke A do B“ najsigurnijim putem.
 
Sustav InMinute, čiji su autori studenti Fakulteta elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje te Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, koristi Windows Phone platformu kako bi korisniku ubrzao i olakšao postupak naručivanja hrane ili pića u ugostiteljskim objektima, bilo da je riječ o restoranima, hotelima ili apartmanima. Potencijalnim korisnicima omogućen je najam opreme kao i besplatna mobilna aplikacija, a središnje korištenje sustava pokriveno je mjesečnom licencom.
 
Najmlađi natjecatelji na ovogodišnjem finalu Imagine Cupa su učenici drugih razreda zagrebačke III. gimnazije, s rješenjem Pozor. Korištenjem pametnog telefona upravljanog dodirom ili glasovnim naredbama te infracrvenog primopredajnika povezanog sa središnjim računalom, sustav omogućava daljinsko upravljanje uređajima u kućanstvu, kao što su TV i radio prijamnici, uređaji za reprodukciju DVD medija i sl.
 
- Drago nam je da ćemo, osim pomoći djeci s autizmom, imati priliku obraniti boje Hrvatske na međunarodnom finalu. Vjerujemo kako će, neovisno o krajnjem ishodu natjecanja, sustav AuThink uvelike pomoći u rehabilitaciji potrebitih kroz prednosti koje tehnologija pruža, ali i pomoći učiteljima i terapeutima u centrima za autizam da djecu motiviraju da svakodnevno vježbaju na njima zabavan način - zaključio je Marko Matijević, mentor pobjedničkog tima.
 
Podsjetimo kako natjecanje Imagine Cup okuplja studente iz svih krajeva svijeta s ciljem ostvarenja milenijskih ciljeva Ujedinjenih naroda, kao što su sprječavanje gladi, edukacija, jednakost spolova, smanjivanje smrtnosti djece, borba protiv bolesti kao što su HIV i malarija te očuvanje okoliša.
 
Microsoft je od osnutka posvećen razvoju znanja, kreativnosti i inovacijama te potiče edukaciju i napredak u obrazovanju kroz svoje mnogobrojne projekte. Ulaganje u ljudske potencijale, partnere i usluge, filantropiju i proizvode, stimulira pozitivnu promjenu u obrazovanju koje se u 21. stoljeću znatno razlikuje od dosadašnjeg. Ono uključuje obavezno poznavanje e-vještina, inovacija i tehnologija. Stoga je i temeljna ideja Imagine Cupa promicanje obrazovanja te poticanje kreativnosti kod mladih kroz cjeloživotno učenje i usavršavanje.
 
Hrvatsko finale Imagine Cupa održava se pod pokroviteljstvom Predsjednika Republike Hrvatske Ive Josipovića. Generalni sponzor domaćeg natjecanja Imagine Cup je tvrtka Hrvatski Telekom. Više informacija o natjecanju dostupno je na stranicama http://www.imaginecup.com/.