Hrvatska i digitallizacija - gdje smo dobri, a gdje loši?

Hrvatska i digitallizacija - gdje smo dobri, a gdje loši?

Hrvatska je zauzela 21. mjesto na ovogodišnjem DESI indeksu gospodarske i društvene digitalitacije.

Riječ je o istraživanju koje obuhvaća 29 država Euopske unije, a mjeri se na osnovu šest pokazatelja - povezivosti i broadband tržištu, poznavanju digitalnih vještina, korištenju internet usluga, integracije digitalnih tehnologija, digitalnih javnih usluga i razvoju i istraživanju u ICT-u. Ljestvicu, očekivano, predvode skandinavske države - prva je Finska, druga Švedska, Norveška nije obuhvaćena istraživanjem, na treće mjesto se ugurala Nizozemska, a četvrto Danska.

Hrvatsko 21. mjesto nije toliko loše, s obzirom na uobičajeno zaostajanje na većini EU ljestvica. Detaljno izvješće za Hrvatsku (PDF na hrvatskom jeziku) otkriva kako građani, tvrtke i država stoje u kojem od područja. U području povezivosti Hrvatska drži 27. mjesto, ljudskog kapitala i digitalnih vještina 13. mjesto, a kod integracije digitalne tehnologije 18. mjesto.

Kod primjerice korištenja internet usluga, hrvatski građani su na solidnom 15. mjesto, pri čemu prednjače u čitanju internet vijesti. To ih radi čak 91 posto od onih koji koriste Internet, što predstavlja visoko drugo mjesto u EU. Čak 69 posto ih koristi videopozive, što predstavlja 4. rezultat u Uniji, baš kao i u slučaju prodaje preko interneta. Zanimljivo je da je u slučaju kupovine situacija drugačija i tu su hrvatski građani na 24. mjestu. Ipak, od 11 načina korištenja interneta, Hrvati najgore prolaze kod korištenja internet tečajeva gdje su na niskom 27. mjestu - to ih radi tek četiri posto.

Što se tiče digitalnih javnih usluga, Hrvatska drži 22. mjesto, a prednjači u e-Receptima, 97 postotni rezultat šesti je u cijeloj Europskoj uniji. Nešto više od toga iznenađuje solidno 11. mjesto i 75 posto korisnika interneta koji koriste usluge e-uprave, no iz samog istraživanja nije jasno po kojem kriteriju se netko smatra korisnikom. Hrvatska je na dnu u području digitalnih javnih usluga za poduzeća (27. mjesto) te kompletnosti usluga dostupnih na internetu (28. mjesto).