Banka budućnosti prepoznat će klijenta čim uđe u banku

Banka budućnosti prepoznat će klijenta čim uđe u banku

Bankovnu poslovnicu budućnosti naziva Experience predstavljena je na konferenciji Asseco New Banking Vision u Umagu.

Zahvaljujući novoj generaciji tehnologija, korisnicima banaka pruža se potpuno novi doživljaj korištenja bankarskih usluga, a same banke sada mogu opremiti svoje poslovnice tako da uslugu u potpunosti prilagode svojim klijentima.

Tako je u bankarskoj poslovnici nove generacije, korisnik čim uđe u poslovnicu prepoznat u sustavu, jer njegova bankovna kartica ima ugrađen RFID čip (radiofrekvencijski identifikator). Nakon što je sustav prepoznao određenog korisnika, na monitorima se prikazuje specifična ponuda za njega, koja je bazirana na njegovim prethodnim iskustvima u toj banci. Ujedno je osoblje banke kroz sustav informirano da li je klijent u poslovnici, koliko dugo te koliko čeka na uslugu. Takav način prepoznavanja korisnika, bankama pruža kvalitetnije kreiranje ponude i odgovaranje na potrebe i želje svojih korisnika, a klijentima omogućava bržu i efikasniju uslugu prilagođenu njihovim potrebama. Ukoliko je sustav korisnika prepoznao kao višegodišnjeg, lojalnog ili pak VIP korisnika, pruža mu pravo prvenstva i daje dodatnu ponudu ukoliko je to predviđeno poslovnom politikom banke.

Također, novi koncept u dizajnu poslovnica kombinira samouslužnu zonu sa zonom u kojoj savjetnici uslužuju klijente. Kretanje između te dvije zone je slobodno i otvoreno, u odnosu na prethodnu generaciju gdje su samouslužne zone bile zatvorene i odvojene od ostatka poslovnice. Zone su prostorno i vizualno povezane sa sustavom te se svakom korisniku na bankomatu i ostalim uređajima pojavljuje specifična ponuda banke, dok savjetnik u banci od samouslužnih uređaja dobiva informaciju o potrebama i željama klijenta. Sve potrebe i želje klijenta, izražene preko bilo kojeg kanala za komunikaciju (bankomat, Call service itd.) bilježe se u sustavu kao prodajne prilike koje dodatno povećavaju učinkovitost rada osoblja banke, a samim time i zadovoljstvo klijenta uslugom koju mu banka pruža.

Tehnološku osnovu čini izuzetno pouzdan bankovni sustav pod nazivom „Experience“ koji je razvijen od strane tvrtke Asseco. Experience je sustav nove generacije koji bankama nudi automatizaciju poslovnica, integriranu sa sustavom za upravljanje zadovoljstvom korisnika (CRM). Korisničko sučelje kojim se koriste službenici i savjetnici u bankama u potpunosti je intuitivno i pruža novi i ugodniji doživljaj rada. Obuka za inicijalno korištenje sustava je izuzetno kratka, ali je ujedno i stalna, jer sustav u kontinuitetu asistira osoblju banke prilikom korištenja aplikacije. Sve navedeno zaposlenicima banaka pruža dugoročnu vrijednost, u smislu lakoće rada, ergonomije i učinkovitosti.

Ovakav sustav od izuzetne je važnosti za banke i u pogledu smanjenja troškova, jer se prilikom izravnog rada s klijentima, potpisi deponiraju u digitalnoj bazi te se na taj način uvelike eliminira papirnata dokumentacija. To bankama pruža značajnu uštedu te umanjuje negativan utjecaj na okoliš, jer nema ispisivanja i pohranjivanja velike količine papirnatih dokumenata i arhive.