Prodaja aplikacija na lokalnom tržištu i mobilni uređaji u poslovnom okruženju

Kako prodati aplikaciju na lokalnom tržištu i na što pritom treba pripaziti - još je jedna tema o kojoj se govorilo na današnjoj Mobility day konferenciji na kojoj je održana i demonstracija rada MDM softvera.

"Nema magičnih trikova pomoću kojih će se bez muke zaraditi milijuni" izjavio je Enis Šahinović, Microsoft Technical Evangelist. Šahinović je upozorio sve developere kako unatoč osjećaju kako svi posjeduju pametne telefone to nije istina, ovisno o tržištu postotak prodanih pametnih telefona od svih prodanih uređaja u 2011. godini iznosio je između 40 i 50 posto. Ako podatak o posjedovanju pametnih telefona nije bio dovoljan da odbije neke developere, činjenica da top sto aplikacija na app storovima ubire čak 50 posto zarade od prodaje svih aplikacija bi mogla. Kako lokalno tržište nije veliko, Šahinović je dao nekoliko savjeta kako uspjeti - početi razvijati za platformu koju se zna, ne gubiti vrijeme na učenje novog operativnog sustava, pristupiti kompaniji te joj kroz prototip aplikacije ponuditi izradu njihove aplikacije i time steći iskustvo i reference, a zarađeni novac uložiti u razvoj aplikacije s kojom se želi samostalno izaći na lokalno tržište. Kompanije koje zarađuju 50 tisuća dolara i više ulažu oko 30 tisuća u marketing kako bi se čulo za njihove aplikacije jer i najbolja aplikacija neće postići zaradu ako nitko ne zna za nju. Kako većina lokalnih developera nema 30 tisuća dolara za promociju, Šahinović je predložio izradu besplatne lokalne aplikacije kojom bi reklamirali sebe kao programera i kroz aplikaciju dobili nove plaćene poslove. Ukratko, upoznati tržište, poznati platformu za koju se razvija, krenuti s manjim projektima radi stjecanja iskustva i referenci te ulaganje u marketing kako bi se postigao uspjeh s komercijalnim aplikacijama.

Marko Markovac i Ratko Štibrić iz kompanije IT inteligentne solucije pokazali su kako sigurno koristiti i upravljati mobilnim uređajima u poslovnom okruženju. Danas je sve popularnije da ljudi koriste osobne uređaje u poslovne svrhe i ta praksa se treba podržavati rekao je Markovac te naglasio kako zabranjivanje osobnih uređaja može dovesti do novih sigurnosnih rupa. Apple i Android dominiraju u postotku mobilnih uređaja u biznisu te je omjer prošle godine iznosio 70 posto Apple i 30 posto Android, a Windows Mobile uređaji su im te ove godine uzeli mali postotak tržišta. Predstavljeno je Mobile Device Management (MDM) rješenje za kontrolu mobilnih uređaja pomoću kojega administratori mogu kontrolirati pristup uređaja tvrtkinim podacima, stavljati aplikacije na uređaje, zaključavati ih i brisati podatke s uređaja.