Četiri načina za određivanje posjećenosti nekog portala

Četiri načina za određivanje posjećenosti nekog portala

Informacije o posjećenosti web stranica dostupni su na raznim mjestima na Internetu. Znate li za sva ta mjesta?

GEMIUS
Najrelevantniji pokazatelj posjećenosti portala u Hrvatskoj koji osnovne podatke objavljuje besplatno, a detaljne uz naplatu zove se Gemius. Podatke o istraživanju posjećenosti objavljuje otprilike svakog 15. u mjesecu za mjesec prije na adresi Audience.com.hr , a u njegovom istraživanju sudjeluje gotovo 300 najrelevantnijih portala koji su se dobrovoljno priključili tom istraživanju koje je za portale besplatno. Jedini uvjet je da se radi o projektima koji nisu webovi čija je jedina svrha pružanje usluga komercijalnih tvrtki (npr. banke). Najvažniji osnovni podatak Gemiusovog istraživanje je broj jedinstvenih (tj. različitih) posjetitelja iz Hrvatske na mjesečnoj bazi, koji je u pravilu manji od onoga koji prikazuju druga mjerenja. Plaćeni pristup namjenjen je marketinškim agencijama i portalima koji žele pratiti detaljnu statistiku konkurenata, no za njega se najčešće odlučuju samo najveći.

DRUGA MJERENJA NAMJENJENA VLASNICIMA WEB STRANICA
Mjerenja posjećenosti koja dolaze u paketu s hostingom ili Google Analytics također su vrlo pouzdani pokazatelji, no njihov je nedostatak što nisu javno dostupni ukoliko ih vlasnik weba ne odluči pokazati na upit.

ALEXA
Alexa je prilično nepouzdan alat, no njegova uloga određivanja okvirne posjećenosti nekih web stranica nekad nema alternativu. Treba uzeti u obzir kako broj prikazanih posjetitelja ovisi o postotku posjetitelja koji koriste Internet Explorer i o postotku onih koji koriste Alexa Toolbar, zbog čega su moguća odstupanja od realnih podataka. Jedna od prednosti Alexe solidan je broj javno objavljenih statističkih podataka.

GOOGLE ADPLANNER
Google Adplanner nezasluženo je najmanje poznat alat koji pokazuje podatke o posjećenosti različitih portala. Brojke koje prikazuje često su okvirne, neprecizne i ne prikazuju aktualno već ranije stanje, no prednost Adplannera je u tome što je javno dostupan za sve imalo posjećenije siteove. Nakon ulaska u program korištenjem login podataka za Googleove servise, potrebno je odrediti državu za koju se želi vidjeti posjećenost i unijeti ime web sitea. Za srednje i velike siteove dostupni su mjesečni podaci, struktura posjetitelja, vrijeme ostanka na siteovim i drugi portali koje njihovi posjetitelji najčešće posjećuju a za velike i dnevna posjećenost. Podaci se nekad malo izmjene već i kod refreshanja, ali su dobar okvirni pokazatelj pomoću kojeg se siteove može uspoređivati ili smjestiti u određene okvire.

KONKRETNI PODACI NA PRIMJERU NAŠEG PORTALA

Google Analytics:
16.773 Absolute Unique Visitors (svibanj)
Gemius:
- interno: 17.631 Absolute Unique Visitors (svibanj)
- javno (nakon izračuna) : još nije objavljeno, očekujemo broj od 12-13 tisuća.
AWStats: 20.705 Unique visitors (svibanj)
Alexa: 167. pozicija među portalima u Hrvatskoj (podaci za mjesec dana, točno razdoblje nedefinirano)
Google Adplanner:
- Unique visitors (users) HRV 14.000 SVIJET 15.000,
- Unique visitors (estimated cookies) HRV 22.000 SVIJET 25.000 (podaci za mjesec dana, točno razdoblje nedefinirano)