Web strategija 4: Kako privući posjetitelje kontekstualnim oglašavanjem

Web strategija 4: Kako privući posjetitelje kontekstualnim oglašavanjem

Odgovor na pitanje kako povećati posjećenost weba zahvaljujući pretraživačima i oglašavanju mnogi su potražili na četvrtoj Web strategiji slušajući predavače iz regije koji su se u organizaciji Instituta za okupili danas u Hypo Expo XXI Centru.

Naziv ovogodišnje web strategije bio je 'Izgubljeni u kontekstu', pa je sasvim logično, kontekstualno oglašavanje bilo u prvom planu konferencije.

Siniša Gavrilović koji je na prošloj Web strategiji proglašen najboljim predavačem pokušao je pojasniti što je sve bitno za dobru optimizaciju na tražilicama (SEO), dok je Maja Blaguški usporedila cijene izrade web stranice s cijenama oglašavanja u tradicionalnim medijima, ciljajući na isplativost weba.

Srbijanski konzultant Dragan Varagić nije osvojio simpatije svih SEO stručnjaka, ali su ga ostali sudionici doživjeli jednim od najstručnijih i najkvalitetnijih predavača. Njegovo predavanje bilo je puno praktičnih detalja između kojih vrijedi izdvojiti graf kojim je prikazao omjer između učestalosti korištenja određenih metoda web oglašavanja i postotka povrata u odnosu na uloženo. Kontektualno oglašavanje čini se isplativijem od mnogih drugih oblika iako stalni korisnici interneta sve češće zanemaruju tekstualne oglase, kao što već duže vremena zanemaruju i bannere koji u Hrvatskoj još uvijek imaju velik značaj u odnosu na druge načine ulaganja novca na webu.

Iste teme dotakao se i Goran Peuc iz publike, koji je kritizirao način na koji rade veliki oglašivači u Hrvatskoj koji po njegovom mišljenju ne razumiju web u potpunosti i u pravilu velike iznose novca ulažu bez dovoljne analize, radeći to samo zato jer im je to netko sugerirao a ne zbog iznimnih mogućnosti weba koje ostaju neprimjećene.

Vesna Gredelj iz Googlea pojasnila je kakav oglas je potrebno napraviti da bi on imao maksimalnu iskoristivost u Google AdWords kampanji, a Višnja Željeznjak predstavila je novi oblik partnerskog marketinga koji je idealan za donošenje korisnika koji se trebaju upisati ili obaviti neku drugu radnju jer se plaća isključivo po učinku.

Nakon dodjele nagrada najuspješnijim tvrtkama i nagrađivanja sretnika u publici, organizator Davor Maričić pozdravio je okupljene do druženja na nekoj od sljedećih web konferencija.

Inače, paralaleno s konferencijom u susjednom prostoru održan je i prvi sajam internetskog poslovanja Web::INDUSTRIJA 2009 (fotografija dolje).

Varagić: S malim budžetom ide se na guerilla marketing

Posebno za rep.hr konzultanta Dragana Varagića upitali smo kako bi on osobno utrošio novac za oglašavanje na webu kada bi odlučivao o ulaganjima u marketing projekta s malim budžetom za marketing, a kako kad bi odlučivao o ulaganjima u marketing projekta s velikim vudžetom.

"S malim budžetom ne može se postići puno, pa je najbolje ići na guerilla marketing" rekao je Varagić, ističući kako je najbolji način u objavljivanju sadržaja koji će se prenositi, odnosno u proizvodnji tzv. 'compelling content-a'.

Ukoliko tvrtka ima puno novca, tada je uz korporacijski site dobro paralelno osnovati i specijalizirani portal s neutralnim člancima i tekstovima jer je dodatno promoviranje kroz takav portal puno povoljnije od skupog i dugotrajnog oglašavanja na tuđim portalima, misli Varagić.