Marko Rakar: Web kampanja Josipovićevog stožera nije niti počela

Marko Rakar: Web kampanja Josipovićevog stožera nije niti počela

Marka Rakara, u Internet krugovima poznatijega pod nadimkom Mrak, upitali smo nekoliko pitanja vezanih uz njegovo vođenje Internet kampanje SDP-ovog predsjedničkog kandidata Ive Josipovića.

Rep.hr: Što će sve osim osnovne web stranice Josipovic.net uključivati Josipovićeva kampanja na Internetu?
Rakar: Kampanja Ive Josipovića se još u doba predizbora u SDPu odvijala i na Facebooku, tako da će Facebook ostati jedna od bitnijih platformi koje imamo namjeru koristiti. Twitter i YouTube su također na popisu, no ovome treba pridodati i Flickr kao alat za razmjenu fotografija.

Rep.hr: Što je s Internet oglašavanjem? Imate li u planu i neki budžet za Internet oglašavanje na drugim portalima?
Rakar: Da, postoje planovi za internet oglašavanje, iako vjerujemo da će većina aktivnosti biti u stvari kroz sam matični web site Josipovic.net, Facebook i ograničeno Twitter.
Cijela poanta svih internet aktivnosti Ive Josipovića neće biti samo promoviranje temeljne poruke nego bi htjeli započeti jednu veliku konverzaciju sa svim zainteresiranim simpatizerima i potencijalnim biračima. Potruditi ćemo se komunicirati jedan na jedan i veliki dio infrastrukture u izbornom stožeru projektiran je upravo s tom idejom.

Rep.hr: Imate li u planu još neke Internet aktivnosti? Bugov novinar Dragan Petric nedavno je kritizirao sve kandidate rekavši kako nitko nema dobru Internet kampanju. Slažete li se s tom ocjenom?
Rakar: Web kampanja našeg stožera nije niti počela pa stoga nije bilo ničega što bi se moglo kritizirati. Web stranice koje pripremao sigurno će biti nešto za pokazati, a osim gornjih alata imamo namjeru pokrenuti i cijeli niz vlastitih aktivnosti kroz koje bi htjeli uključiti što je veći broj ljudi u kampanju. Kako ćemo to točno izvesti neka zasada ostane mala tajna, no prvi koraci će biti vidljivi već kroz koji tjedan. Bit cijelog problema uopće nije imati najsjajniju ili tehnološki najkompleksniju stranicu, nego stranicu i infrastrukturu iza nje koja će pomoći da svakog zainteresiranog aktivno uključimo u kampanju. Internet, barem u slučaju našeg stožera, nije još samo jedan alat kroz koji emitiramo poruku, nego platforma pomoću koje razgovaramo i razmjenjujemo mišljenja. Nadam se da ćemo u tome i uspjeti.

Rep.hr: Na Josipovićevim web stranicama jasno se vidi Vaš rukopis, tj. postoje određene sličnosti s Kregarovom kampanjom koju ste na Internetu također Vi vodili. Naslućujete li možda po načinu na koji se vodi kampanja Nadana Vidoševića, odnosno tko vodi njegovu kampanju na Internetu?
Rakar: Ne, web stranica Ive Josipovića neće biti slična onoj koju smo koristili u lokalnim izborima za Kregara. Ova konkretna stranica je postavljena dok čekamo izradu "prave" stranice budući da je pritisak javnosti za direktnim kontaktom s Ivom Josipovićem i stožerom jednostavno nametnuo da web sranica bude aktivna i prije plana.

Rep.hr: Za kraj bismo samo spomenuli kako je Vaša web stranica pollitika.com nedavno dobila nagradu world eDemokracy foruma i PoliticsOnlinea. Što ste htjeli postići izradom te web stranice i mislite li da ste ostvarili taj cilj?
Rakar: Mislim da je nagrada koju ću 22. listopada primiti u Parizu veliko priznanje za ono što sam radio na internetu proteklih nekoliko godina. Pollitika.com je nastala iz frustracije što se o politici do tada nije moglo diskutirati drugačije nego na forumima koji su zagađeni spamom i vrlo neselektivnim pisanjem mržnjom ili frustracijom zaslijepljenjih pojedinaca. Pollitika danas ima preko 100.000 posjetitelja mjesečno, servira stotine tisuća stranica i nametnula se kao mjesto koje možda nije toliko popularno širem krugu ljudi, ali je prepoznato od strane novinara i političara kao mjesto na kojem se razmjenjuju ideje, testiraju stavovi i analiziraju potezi. Pojedinačne aktivnosti kao što je to popis afera, ali i zahtjev za ocjenu ustavnosti zakona o izboru zastupnika ili birački popisi kao dosada najeksponiranija akcija blogera s pollitike (a zbog čega smo i dobili ovu nagradu) samo dodaju vrijednost na pollitika.com "brand". Mislim da se može napraviti još puno i neću biti zadovoljan sve do trenutka dok čistom silom argumenata iskazanom na pollitika.com ne budemo postali čimbenik kreiranja politike u hrvatskom društvu. Cilj je velik i ambiciozan ali sasvim sigurno ne i nedostižan.

Pokrenuta web stranica Nadana Vidoševića

Brzo nakon najave kandidature Nadana Vidoševića na predsjedničkim izborima 2010. godine, na webu je pokrenuta i njegova web stranica.

Web stranice predsjedničkih kandidata

Nadmetanje budućih predsjedničkih kandidata sve je primjetnije, što nas je motiviralo da pogledamo koji od kandidata su već zastupljeni i na internetu.

Pokrenuta Josipovićeva web stranica

Web stranica SDP-ovog predsjedničkog kandidata Ive Josipovića predstavljena je jučer na pressici Josipovićevog izbornog stožera u Importanne galeriji.