Elektronski izvatci REGOS-a - primjer dobro obavljene informatizacije

Elektronski izvatci REGOS-a - primjer dobro obavljene informatizacije

Središnji registar osiguranika REGOS pokazao je danas pravi smjer kojim treba ići državna uprava - uveo je povoljno open source rješenje koje će građanima umjesto papirnatih potvrda koje su se plaćale izdavati elektronski izvadak koji je besplatan.

Na današnjoj pressici održanoj u REGOS-ovom sjedištu u Gajevoj ulici novu elektroničku uslugu predstavili su je ministar rada i mirovinskog sustava Mirando Mrsić, njegov pomoćnik Marko Krištof, ravnateljica REGOS-a Nada Merkaš, Darko Topolko iz tvrtke Ultima i šef IT-a u REGOS-u Đorđe Nižetić.

Ona će zamijeniti dosadašnju proceduru preuzimanja dokumenata od kojih je najtraženija bila potvrda iz registra koja služi pri ostvarivanju i zaštiti prava iz radnog odnosa i ostalih sličnih prava osobnim dolaskom ili slanjem poštom uz plaćanje biljega. Jedna od traženijih dokumenata bila je potvrda iz registra koju su najčešće tražile banke, osiguravajuća društva, leasing kuće i vrtići. U slučaju takvih tražitelja nju će zamijeniti  Izvadak iz registra na kojem se nalaze podaci o obračunatim plaćama, naknadama plaće i drugim dohocima te podaci o obračunatom i uplaćenom doprinosu za II stup mirovinskog osiguranja, koju će građani moći tražiti putem Interneta kako bi je proslijedili odgovarajućim institucijama koje ih traže. U cijeloj priči nije sigurno hoće li baš sve institucije primati elektronski izvadak te postoje mišljenja da će neke ustanove poput sudova i dalje tražiti papirnati oblik potvrde izdan na dosadašnji način uz plaćanje biljega. Više informacija o novim elektronskim dokumentima dostupno je ovdje, uz napomenu kako navigacijski dio nažalost (za sada) nije najsretnije odrađen pa je teško iz prve uočiti link koji omogućuje registraciju (uz prethodni posjet poslovnici Fine) i logiranje. 

Sama procedura sastoji se od online upita, elektronske izrade i dostave dokumenta koji će u početku biti djelomično automatizirani (što znači da će dio posla u prvoj fazi ipak obavljati zaposlenici REGOS-a pa će se potvrde izdavati samo tijekom radnog vremena), dok će u drugoj fazi procedure biti u potpunosti automatizirana, pa neće ovisiti o radnom vremenu.
 
Navedeno rješenje izradili su djelatnici REGOS-a uz suradnju tvrtke Ultima koja je svoj dio posla naplatila samo 25.000 kuna plus pdv. Član uprave tvrtke Darko Topolko rekao je kako su koristili PHP, PostgreSQL, Apache i besplatni operativni sustav CentOS baziran na Linuxu.

Što se poslodavaca tiče i njih čekaju pozitivne promjene. Ministar Mrsić rekao je kako će se ukinuti šest obrazaca koje uplatitelji podnose Poreznoj upravi i REGOS-u  te će ih zamijeniti jedinstveni obrazac. On će imati vrlo pozitivan učinak u nizu daljih koraka informatizacije te olakšati komunikaciju države s građanima.