Raste balon grupne trgovine, GroupOn vrijedi 12,7 milijardi dolara

Raste balon grupne trgovine, GroupOn vrijedi 12,7 milijardi dolara

GroupOn iz Chicaga, najjača tvrtka za grupnu kupovinu, prikupila je 700 milijuna dolara u inicijalnoj ponudi dionica, nakon koje tržišna kapitalizacija te tvrtke iznosi 12,7 milijardi dolara.

Kako piše BusinessWeek, 700 milijuna je 30 posto više nego što je traženo za 35 milijuna dionica i predstavlja najveći IPO neke američke Internet kompanije nakon Googlea.

Uspjeh je postignut unatoč neprofitabilnosti i nekim internim greškama zbog kojih su neki investitori bili skeptični. Iako je tvrtka u prospektu objavila kako neće trebati koristiti novac iz IPO-a barem godinu dana i nema hitnih potreba za gotovinom, krajem rujna trgovcima je dugovala dvostruko više nego je posjedovala u gotovini zbog visokih troškova marketinga. Razlozi zbog kojih se vjeruje kako GroupOn nije bio dobra prilika za ulaganje može se vidjeti i u video isječku ReutersVidea.

GroupOn je i pod pritiskom konkurencije poput Amazona, Googlea i LivingSociala koji daju sve bolje uvjete trgovcima, zbog čega i sam mora nuditi bolje uvjete što uzrokuje pad marže.

Dionice će kotirati na Nasdaqu uz kraticu GRPN.

U Hrvatskoj trenutno 46 webova za grupnu kupovinu

Boom grupne kupovine, koje mnogi nazivaju i balonom, ciljajući na to kako u nekom trenutku mora doći do pucanja i ispuhavanja, nije prisutan samo u SAD-u. Prema podacima koje je objavio portal DajPopust.com, u Hrvatskoj trenutno ima 46 aktivnih web stranica namijenjenih grupnoj kupovini. U ranijoj anketi rep.hr-a objavljenoj prije nepunih godinu dana većina ispitanika očekivala je kako će do danas doći do smanjenja broja webova za grupnu kupovinu u Hrvatskoj, a njih 30 posto da će ona nadmašiti broj 20, a približavanje broju 50 vjerojatno nije očekivao gotovo nitko.